Recensie – My Way

Recensie – My WayMy Way by Monica Geuze
Published by Kosmos Uitgevers on April 25th 2017
Pages: 240

My Way is het openhartige verhaal van dj en vlogger Monica Geuze. Van fotoshoots tot dj-optredens, shopsessies en restaurantbezoekjes: Monica deelt elke dag van haar leven op Youtube. Ze heeft meer dan 250.000 abonnees. Ondanks het feit dat Monica een leven leidt waar veel meiden jaloers op zijn, wist zij een aantal jaren terug totaal niet wat ze wilde gaan doen. In dit boek vertelt Monica over haar weg naar succes, met alle hoogte- en dieptepunten, en geeft ze tips en nog meer inkijkjes in haar bijzondere leven.

We ‘kennen’ Monica allemaal wel van haar Youtube-kanaal, maar dit boek laat een hele andere kijk op haar leven zien. Ze wordt heel snel gezien als oppervlakkig, arrogant en een echte golddigger, maar is dat ook wel zo?

Het eerste wat ik er over kwijt wil, is dat het een stevige hardcover is. De foto op de cover is echt prachtig en goed uitgekozen. Zodra je begint met lezen, zit je meteen in het verhaal. Het is ontzettend luchtig geschreven, een beetje zoals een dagboek. Tijdens het lezen, hoor ik het haar gewoon vertellen in m’n achterhoofd. Zo vreemd, maar wel erg fijn.

Wat meteen duidelijk is, is dat Monica veel heeft meegemaakt in haar leven. Al die gebeurtenissen hebben haar gemaakt tot de persoon die ze nu is. Je gaat met haar meeleven in donkere en in lichte tijden. Ze is gewoon iemand zoals jij en ik. Ja, echt waar! Ze was een tiener die meer wilde doen dan elke dag in de schoolbanken zitten. Ze is op vroege leeftijd in de DJ-wereld gestroomd. Daardoor is ze heel snel bekend geworden. Alles ging in een sneltreinvaart. Natuurlijk doe je dan dingen die je eigenlijk beter niet had kunnen doen of zeggen.

Ik vind haar persoonlijkheid erg leuk en ik herkende sommige dingen ook echt in mezelf terug. Heel veel mensen krijgen een verkeerd beeld van haar door dingen die op internet worden verteld. Dingen worden vergroot en opgeblazen. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat er over haar gezegd wordt een leugen is, want er zit altijd wel een kern van waarheid in. Ik denk alleen dat veel situaties veel minder heftig waren voordat het in de media bekend werd.

Terwijl je zit te lezen, lijkt het net alsof je een nieuwe vriendin hebt gemaakt. Ik vond het in ieder geval een erg leuk en makkelijk boek om te lezen. Ik had het in twee uurtjes uit. Dus wil je meer weten over Monica, vind je het leuk om haar te volgen en wil je een heerlijk boek voor even tussendoor? Dan is dit echt een boek voor jou!