Recensie – Wolfsbloed

Recensie – WolfsbloedWolfsbloed by Alexandra Penrhyn Lowe
Published by A.W. Bruna Uitgevers on September 30th 2014
Pages: 293

Eveline is in gevaar. Haar ontwaakte gaven maken haar tot loslopend wild voor geesten, demonen en het duistere genootschap de Broeders van Belial. Ze moet haar oude leven achter zich laten. Weg van Cleo. Weg van Azer.Ze reist af naar Parijs, waar ze terechtkomt in een huis met andere Wachters. Eindelijk heeft ze een plek waar ze veilig is en waar ze zal leren hoe ze haar nieuwe krachten moet gebruiken.Maar ze voelt zich verscheurd: kiest ze voor zichzelf of moet ze op zoek gaan naar haar moeder, die op een foto staat met de Broeders van Belial? Als in de krochten van de romantische lichtstad een duivelse strijd ontbrandt tussen goed en kwaad, blijkt meer dan ooit dat ze, ver weg van haar vrienden, geheel op zichzelf is aangewezen. Wie kan ze echt vertrouwen? Tijdens een confrontatie met haar grootste vijand wordt Eveline voor een levensgevaarlijk dilemma gesteld.

Ik vond Sevenster, deel 1 uit de ‘De Laatste Wachter-serie’ heel erg tof, maar doorlezen in de serie deed ik niet. Ik ben nou eenmaal niet zo goed in series in één keer uitlezen… Maar toen ik Alexandra Penrhyn Lowe ontmoette op het A.W. Bruna Bloggers & Bites-event begin september en zij daar het derde boek in de serie, Nachtrijder, presenteerde, kon ik natuurlijk niet achterblijven. Snel pakte ik Wolfsbloed op en ik had er zeker geen spijt van!

Ik hoorde van meerdere mensen dat dit boek nog beter was dan deel één en hier was ik het zeker mee eens. Als Sevenster nog een beetje kinderlijk aanvoelt voor je, dan hoef je hier niet bang voor te zijn in Wolfsbloed. Binnen no-time was ik weer helemaal in de wereld van de Wachters toegelaten en ik ondervond geen problemen met doorlezen.

Eveline is nog aan het leren wat haar gave eigenlijk inhoudt, als plots de hele wereld op zijn kop staat. Het mooie aan dit boek is dat het zich op veel verschillende plaatsen afspeelt, maar het wordt niet verwarrend. Je leest heerlijk door het boek heen! De spanning blijft maar stijgen tot het einde, wanneer alles uit elkaar lijkt te klappen als een explosie van spanning. En dan is het wachten op het vervolg, iets wat voor mij gelukkig wel meeviel!

Ik raad de ‘De Laatste Wachter-serie’ sowieso aan voor elke YA lezer die van fantasy houdt. Deze reeks bewijst maar weer dat Nederlandse schrijvers echt wel kunnen competeren met buitenlandse schrijvers, want Alexandra heeft een steengoede serie op papier weten te zetten. Ik kan niet wachten op de volgende delen!