Recensie – Voor Altijd Gezien

Recensie – Voor Altijd GezienVoor altijd gezien by M.S. Force, Marie Force, Ella Vermeulen
Published by Boekerij on June 28th 2016
Pages: 336

Een jonge onderwijzeres botst in Central Park tegen een wereldberoemde filmster op…
Na een tragische gebeurtenis toen ze vijftien was, heeft het Natalie Bryant jaren gekost om zichzelf opnieuw uit te vinden. Het laat­ ste wat ze verwacht is dat haar leven compleet zal veranderen tijdens een wandelingetje door Greenwich Village. Maar als haar hond Fluff ontsnapt, gaat Natalie achter hem aan en botst zo tegen de wereldberoemde filmster Flynn Godfrey op. Die zojuist werd gebeten door Fluff…Vanaf hun eerste botsing is Flynn gefascineerd door Natalie. Als hij haar laat gaan zal hij daar de rest van zijn leven spijt van hebben, dat weet hij zeker. Hij is bereid zichzelf te veranderen in de man die zij nodig heeft. Ook al zegt ze dat ze nooit met hem naar bed zal gaan, en wil hij dat respecteren. Maar kan hij zijn lichamelijke verlangens wel onderdrukken en haar de echte, romantische liefde geven die ze zo verdient? En vooral: kan hij zijn geheimen lang genoeg verborgen houden om haar aan zich te kunnen binden?

Ik was enorm blij toen ik het mailtje kreeg van Best of Romance dat ik dit mooie boek mocht testlezen en recenseren! Ik werd meteen getrokken door de prachtige cover, het felle roze (of paars, ik ga de discussie niet aan) van de bloem komt goed tot zijn recht door de witte achtergrond. Ik blijf er maar naar staren, wat is hij mooi!

Ik had me expres niet ver verdiept in dit boek voor ik er aan begon. Ik had natuurlijk de achterflap gelezen voor ik me inschreef, maar daarna heb ik er expres niets meer mee gedaan en ben ik vrijwel blind begonnen met lezen. Ik verwachtte een soort chicklit-achtige roman, een mooi, romantisch verhaal over een vrouw met een gebroken verleden en een man met een ingewikkeld heden. Wat ik zeker niet verwachtte, was het duistere en vooral pikante randje van het boek! Want Flynn blijkt niet zomaar seksuele voorkeuren te hebben…

Het was voor mij erg makkelijk om de link te leggen naar een van de weinige SM-gerelateerde boeken die ik ooit heb gelezen: Vijftig Tinten Grijs. Omdat ik, en veel mensen met mij, toch wat negatieve gevoelens heb bij dit boek, was ik meteen een beetje sceptisch. Maar het grote voordeel ten opzichte van Vijftig Tinten is dat Voor Altijd Gezien een stuk fijner wegleest. Nu ga ik het niet hebben over mijn seksuele voorkeuren, maar ik weet wel dat ik een stuk liever met Flynn samen zou willen zijn dan met Christian Grey.

De schrijfstijl van Marie Force is goed te vergelijken met de schrijfstijl van Colleen Hoover. Ook het plot heeft iets van de Hoover-formule in zich: het is geen simpel liefdesverhaal, maar het heeft een flinke, duistere twist. Het nadeel van dit plot vond ik wel dat het een tikkeltje voorspelbaar was, vandaar dat ik het boek geen volle vijf sterren kan geven. Het plot is wel vermakelijk en ook al wist ik al hoe het ging eindigen, toch bleef ik geboeid genoeg om door te lezen!

Natalie is een typisch chicklit-personage. Ze is een lief, jong meisje met weinig ervaring op het liefdesgebied, maar ze is wel enorm sterk en kan goed op haar eigen benen staan. Flynn is anders dan ik van een standaard bekendheid zou verwachten. ‘Hij is zo lekker normaal gebleven’ zal zijn familie vast zeggen, want hij is een doodnormale, zorgzame man die puur gevormd is door zijn (liefdes)verleden. Dit maakt dat de personages fijn zijn om te volgen, ik kan me goed in ze verplaatsen en ik ben benieuwd hoe het met ze gaat.

Uit eindelijk ben ik heel aangenaam verrast door het boek. Ik verwachtte wel een leuk boek te lezen, maar ik had niet verwacht dat ik hem zo leuk zou vinden. Ik kan niet wachten tot de rest van de serie wordt vertaald en ik zal ze ook zeker gaan lezen. Dit boek bevat een interessant plot, diepgaande karakters en vermakelijke romantiek: wie wil dat nou niet?