Recensie – Verraad

Recensie – VerraadVerraad by Erin Watt
Published by De Fontein on October 31st 2017
Pages: 352

De Royals – Verraad is het tweede deel in de verslavende en passionele serie De Royals, van de New York Times-bestsellerauteur Erin Watt. Een vleugje Vijftig tinten grijs voor jongeren.

Reed Royal heeft alles: looks, status, geld. De rijke meiden op zijn eliteschool staan in de rij voor hem, maar sinds Ella in zijn leven is, interesseren die hem niet meer. Ella is anders: zij laat zich niet inpakken door een giga landhuis en geld. Reed gaat voor haar door het vuur. Wanneer hij een domme fout maakt en Ella wegjaagt, stort zijn rijkeluisleventje in. Hij moet en zal haar vinden; alleen met haar kan Reed zijn leven vol geheimen en verraad achter zich laten.

Verraad is het tweede deel in de ‘De Royals-serie’. Het boek begint meteen waar het eerste boek eindigde. Reed heeft een fout gemaakt. Een grote fout. Aan het einde van het eerste boek jaagt hij – onbedoeld, natuurlijk – Ella de deur uit. Hij heeft enorme spijt, maar hij maakt zich vooral zorgen. Ella lijkt niet meer terug te komen naar huis, maar waar is ze dan? Ondertussen is Ella overal helemaal klaar mee en wil ze haar leven weer zelf oppakken. Ze hoeft de status, de rijkdom en de familiegevoelens van de Royals helemaal niet. Maar kan ze overleven zonder de aandacht van Reed?

Als je boek één nog niet gelezen zou hebben (waar ik niet van uit ga, nu je deze recensie leest), dan is deze serie ideaal. Dit boek start namelijk vlak na waar boek één eindigde. In de eerste paar hoofdstukken lees je nog een kleine terugblik naar het eerste boek, voor als het een beetje is weggezakt, en al snel word je weer meegezogen in het Royals-verhaal.

De meeste lezers van het eerste boek hadden al een ’team’ gekozen. Welke Royal-jongen past bij jou? De Reed-liefhebbers hebben geluk, want dit boek wordt deels vanuit Ella’s ogen en deels vanuit Reeds ogen verteld. Dat maakt het verhaal een stuk leuker, want het wordt een echt driedimensionaal (of nou ja, tweedimensionaal, maar je snapt me) verhaal.

Deze boeken blijven guilty pleasures. Als je na het eerste boek eenmaal gewend bent aan de expliciete scènes, dan valt dit boek reuze mee. Het verhaal blijft niet het sterkste, maar het leest heerlijk weg en het eindigt weer heerlijk spannend. Het is continu drama, net een soap, maar ergens geniet ik daar intens van. Deze boeken zijn heerlijk voor op het strand, maar stiekem ook met een warme kop chocolademelk. Altijd genieten met Erin Watt! Ik kijk uit naar het volgende deel.

Chantal de Vries