Recensie – Short Stories Of A Single Girl

Recensie – Short Stories Of A Single GirlShort Stories Of A Single Girl on September 30th 2016

Na elf jaar besluit Sara een punt achter haar relatie te zetten. Ze had geen slechter moment kunnen kiezen. Op een nieuwjaarsfeestje, net na twaalf uur, in een bomvolle sportkantine. Het verdiende absoluut geen schoonheidsprijs maar ze kon niet anders. Haar relatie met jeugdliefde Milan was doodgebloed en ze zocht weer spanning in haar leven. En die spanning zou ze krijgen. Net als de zin: ‘Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.’
Als newly, single vrouw moet Sara haar weg zien te vinden in daten in de eenentwintigste eeuw. Een eeuw waarin het vinden van “De Ware” net zo snel en makkelijk moet gaan als online shoppen en de onschuldige romantiek van Jane Austen samen met de discman in de vergetelheid is geraakt. In een tijdperk gevuld met Tinder, Speeddating en wanhoop was het vinden van de ware nog nooit zo moeilijk geweest…

Dit is niet een typisch liefdesverhaal; verre van zelf. Verwacht geen 50 Shades of Grey, maar eerder 50 Shades of Shitty Men. Dit is het verhaal van een kleine, semi-jonge vrouw, met een grote bos krullen die liefde (of seks) probeert te vinden in een wereld gevuld met mannen, ongemakkelijke momenten en vele, vele dilemma’s.
Een herkenbaar verhaal voor iedereen die single is, of single is geweest.

Sara is helemaal klaar met mannen. Ze zet na elf jaar een punt achter haar relatie, wat ze lastig vindt, maar wat echt nodig was. Echt lekker verloopt het niet en al snel merkt Sara dat het leven als single misschien toch niet altijd zo leuk is. Ze heeft geen idee wat ze moet doen en hoe ze met mannelijke aandacht om moet gaan, want ze is al die tijd met dezelfde man geweest. Toch stort ze zich, vol hilariteit, op speeddating en datingapps, om zo toch maar een leuke man aan de haak te slaan. Want zonder liefde leven, dat is het toch ook niet helemaal.

Dit boek is hilarisch. Er valt geen ander woord te noemen die het boek precies omvat zoals het is. Elke bladzijde is een waar feestje om te lezen. Sara is een geweldig nuchter, een beetje awkward en onhandig, maar vooral heel erg lief. Ze staat voor iedereen klaar en ze probeert in dit boek zichzelf te leren kennen en voor zichzelf te kiezen.

De meeste Chicklits gaan over wat naïeve vrouwen die wonderbaarlijke dingen meemaken waar een ‘leek’ als wij niet eens van zouden durven dromen. Dit boek onderscheidt zich daarvan, doordat het ontzettend herkenbaar is. Lucchesi heeft haar best gedaan om een boek te schrijven waar je je helemaal jezelf in kan voelen en dat is honderd procent gelukt.

Het hele boek door heb je het gevoel dat je met je beste vriendin aan het bellen bent. Lucchesi’s schrijfstijl is toegankelijk en leest als een trein. Short Stories Of A Single Girl is een bijzondere, heerlijk lezende Chicklit die ontzettend veel meer aandacht verdient dan het nu krijgt!