Recensie – Schaduw Van De Tijd

Recensie – Schaduw Van De TijdSchaduw van de Tijd by Jen Minkman
Published by Dutch Venture Publishing on February 14th 2017
Pages: 343

Hannah is helemaal klaar voor een heerlijk rustige zomer na haar eerste stagejaar op een middelbare school.Samen met haar broer Ben gaat ze naar het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Daar loopt ze Josh, de oude jeugdvriend van Ben, na jaren weer tegen het lijf. De kleine jongen uit het Navajo-reservaat is plotseling niet zo klein meer en Hannah voelt al snel meer voor de volwassen Josh dan alleen maar vriendschap.Helaas is het al snel gedaan met de rust. Nacht na nacht wordt Hannah geplaagddoor vreemde nachtmerries over het verleden van de Navajo's en griezelige schimmen die haar achtervolgen. De schaduwen komen steeds dichterbij... en waarom komt Josh ook steeds in haar dromen voor?
Soms is het verleden nog niet echt voorbij.

Zoals je misschien op mijn Instagram-account al hebt gelezen: ik weet niet wat het is met Jen’s boeken. Ik heb er tot nu toe twee gelezen (met dit boek erbij, dus) en ik vond ze beiden fantastisch, maar toch pak ik de volgende steeds niet op. Waarom? Geen idee. Maar in deze recensie zal ik jullie (en eigenlijk mezelf ook een beetje) overtuigen dat haar boeken het dubbel en dwars waard zijn!

Schaduw Van De Tijd volgt Hannah, een vrolijke en spontane jonge vrouw. Ze is al jaren niet meer in Arizona geweest, waar ze vroeger op vakantie gingen. Haar broer Ben en zij besluiten daar deze vakantie te vieren en ze trekken in in het vakantiehuisje van hun moeder, vlakbij het Navajo-reservaat. Ze komt al snel jeugdvriend Josh tegen, waar ze als een blok voor valt. Het lijkt een rustige vakantie te worden met nieuwe vrienden, lekker weer en alleen maar rust om Hannah heen, maar al snel wordt ze geplaagd door levensechte nachtmerries en andere mensen. Op eens lijkt de vakantie niet zo rustig meer te zijn als ze hadden gedacht.

Het leuke aan Jen’s boeken vind ik de sfeer die ze met zich meebrengen. Je wordt helemaal meegezogen in het verhaal wat Jen je zelf lijkt te vertellen. De personages zijn intrigerend, boeiend en levensecht, maar dat alleen maakt een boek nog niet tot een goed boek. Gelukkig is het plot origineel (althans, ik had nog nooit gelezen over het Navajo-reservaat of iets wat hierop lijkt) en Jen is ook niet bang voor mythen en legendes: heerlijk!

Ik kan weinig zeggen over het plot zonder iets weg te geven over hoe het boek verder gaat, dus dat doe ik dan ook maar niet. Ik kan je alleen wel zeggen dat dit boek een heerlijke mix is tussen realiteit en fantasie, een zomers boek met een duister randje. Fans van Jen zullen hiervan smullen, maar ook als dit je eerste boek van Jen is, denk ik niet dat je teleurgesteld zult zijn. Ik heb er in ieder geval van genoten!