Recensie – Phobos²

Recensie – Phobos²Phobos² by Victor Dixen, Robbin Besselink
Published by Uitgeverij Q on March 1th 2017
Pages: 414

Hervatting van het Genesiskanaal over3 seconden…2 seconden…1 seconde…De twaalf pioniers van het Genesisprogramma dachten te weten wat ze te wachten stond. Ze dachten hun oude leven achter zich te hebben gelaten om echte ruimtehelden te worden. In werkelijkheid zijn ze het slachtoffer van een wrede samenzwering.Léonor dacht haar gevoelens onder controle te hebben. Ze hoopte op Mars eeuwige roem te vinden en misschien wel verliefd te worden, maar ze blijkt de doos van Pandora te hebben geopend. En nu zijn de herinneringen te heftig om ooit nog te vergeten…

Na het rumoerige begin van Phobos, het 24-uurs programma op het Genesis-kanaal waarin twaalf jongeren hun liefde zullen vinden in de ruimte, is het Genesis-kanaal weer in de lucht. De spanning is om te snijden. Langzaam komen de kandidaten achter de ware plannen van het programma en proberen ze zich te verzetten, of niet, en ze staan voor moeilijke keuzes. Zullen ze de liefde vinden die hen beloofd is, of eindigen ze niet zoals ze verwachtten?

Het eerste deel in deze serie, Phobos, was ontzettend spannend en eindigde met een enorme cliffhanger. In dit tweede deel volgen we Leonór weer samen met haar elf reisgenoten. Het einde van de reis nadert, maar ze weten niet wat hen te wachten staat. Victor Dixen heeft wederom een boek geschreven waar je verliefd op wordt vanaf de eerste letter.

De personages worden in dit tweede deel verder uitgediept. De lezer leert de kandidaten steeds beter kennen en ze krijgen ook steeds meer hun eigen vorm. Het wordt in dit boek makkelijker om je te identificeren met bepaalde karakters die dicht bij je staan. Een aantal verrassende bijpersonages krijgen een grotere rol in dit boek, wat de spanning alleen maar toe laat nemen.

Door nieuwe POV (point of views) in het boek, blijft het boeien. Sowieso staat de Phobos-serie natuurlijk bekend om de korte hoofdstukken en snelle switches tussen de personages: dit blijft in boek twee zeker het geval. Het is door deze gecreëerde spanning bijna niet mogelijk om het boek neer te leggen.

Het is lastig om te praten over het plot zonder dingen te verklappen, aangezien er vanaf het begin van het boek dingen gebeuren die belangrijk zijn voor de rest van het verhaal. Dixen is een echte verhalenverteller en weet de lezer vast te houden in het verhaal. Phobos² is absoluut de moeite waard als je deel één goed vond, maar ook als deel één een beetje tegenviel. Dit boek zal je niet teleurstellen!