Recensie – Losing It

Recensie – Losing ItLosing It by Cora Carmack
Published by Q on July 7th 2015
Pages: 235

Bliss Edwards is bijna afgestudeerd en heeft ‘het’ als enige in haar vriendenkring nog niet gedaan. Ze vindt dat daar maar eens een eind aan moet komen en de simpelste methode lijkt haar een onenightstand. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig.Eindelijk met een aantrekkelijke jongen in bed beland, raakt Bliss in paniek en gaat ze ervandoor. Alsof dat nog niet gênant genoeg is: als ze het lokaal van de nieuwe docent drama inloopt, herkent ze de man die ze acht uur eerder naakt achterliet in haar bed…

Ik begon deze serie, omdat ik mee mag doen aan de Hebban leesclub voor Finding It, deel drie in deze reeks. Ik had deze boeken altijd al wel in de gaten, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Ik moest wel meteen heel hard lachen om de omschrijving van het boek, wat een extreem awkward situatie is dat zeg! Ik had dus meteen wel hoge verwachtingen van het boek en hij heeft me niet teleur gesteld!

Ik moet beginnen met het feit dat Bliss een heel leuk personage is, maar wel een beetje overdreven kan reageren af en toe. Laat ik het zo zeggen: ze kan erg goed smoesjes verzinnen. Ik vond haar innerlijke conversaties wel érg leuk. Ze vraagt zichzelf van alles af in welke situatie dan ook en daar herken ik mezelf erg in. En Garrick.. Oh jeetje, mag ik ook mijn eigen Garrick? Daar teken ik wel voor hoor, of het nu mijn docent is of niet! Alleen Cade vond ik niet zo’n leuk personage, maar hij komt gelukkig ook niet extreem veel voor in het boek. Ik kon echt even ademen als er een scène was zonder hem (en het hele volgende boek gaat over hem, oh jee toch ): ).

De theateromgeving in het boek is erg leuk gedaan. Volgens mij heb ik weinig tot geen boeken gelezen in deze setting, dus dat was erg verfrissend voor mij. Het verhaal zelf is wel een beetje voorspelbaar, maar daar ga ik liever niet op in. Ik heb dat zo vaak met boeken dat het bijna een standaard item is in mijn recensies. De seksscènes in dit boek zijn niet overdreven en vallen reuze mee, een groot verschil met New Adult-boeken van bijvoorbeeld Jennifer Probst. Ik vond het juist wel fijn dat Bliss zo terughoudend is, dat is een stuk realistischer dan iemand die nog maagd is en met de eerste de beste het bed in duikt.

Carmack schrijft het verhaal met zoveel humor, dat ik het hele verhaal zacht gegniffeld heb en op sommige momenten kwam er zelfs een schaterlachje uit mijn keel. Zonder deze humor was het verhaal veel minder goed geweest, het tilt het zeker naar een hoger level. Dit boek is geen mega, fantastisch boek. Hij zal ook echt niet bij mijn favoriete boeken behoren. Maar dit geeft voor mij helemaal niets. Het verhaal leest vlot, het plot is super grappig, awkward en schattig tegelijk en ik heb me enorm vermaakt tijdens het lezen.