Recensie – Ik Hou Van Parijs

Recensie – Ik Hou Van ParijsIk hou van Parijs by Lindsey Kelk
Published by Van Holkema & Warendorf on June 1th 2010
Pages: 317

De Engelse Angela Clark heeft een droomleven in haar lievelingsstad New York. Niet alleen krijgt ze een opdracht aangeboden van het tijdschrift Belle, de bijbel voor iedere modeliefhebber, haar sexy vriendje Alex vraagt haar ook nog mee naar de meest romantische stad ter wereld: Parijs! Angela neemt beide uitnodigingen gretig aan. Terwijl ze de hipste plekjes in het mekka van de modewereld opzoekt, besluit ze dat ze wel aan dit leventje kan wennen. Maar er lijken kwade krachten in het spel die Angela's geluk proberen te saboteren. En dan ontdekt ze ook nog eens dat Alex een rendez-vous met zijn ex-vriendin heeft...

Ik nam dit schatje mee op reis toen ik op mijn studiereis naar Finland ging. Het leek me een perfect boek om lekker luchtig te kunnen lezen, terwijl ik eigenlijk veel te veel te doen had. Eerlijk gezegd vond ik het ook wel weer tijd worden voor een nieuwe ‘Ik Hou Van…’, want ik laat echt veel te lange tijden tussen de boeken zitten, zeg!

Ik ben echt fan van Angela en Alex. Ze zijn zo leuk samen, zelfs met al hun drama en probleempjes. En nu komen ze ook nog eens terecht in Parijs, hoe geweldig is dat? Ik ben zelf enorm fan van Parijs, al ben ik er nog nooit geweest. Ik lees daarom gewoon erg graag boeken die zich daar afspelen.

Het leuke aan deze verhalen vind ik dat elk boek zich weer op een ander aspect lijkt te focussen. Deel 1 ging echt over het plot, deel 2 over de hoofdpersonages en deel 3, deze dus, gaat voor een groot deel ook over de bijpersonages. Je leert de bandleden van Alex ineens een stuk beter kennen en op eens doet iedereen in de omgeving er ook toe. Ik vond het erg leuk om eens nieuwe mensen te leren kennen.

Angela is natuurlijk gewoon één grote, wandelende ramp en alles in haar buurt gaat mis. In veel boeken zou ik Angela na een tijdje wel irritant gevonden hebben, maar dat gevoel heb ik totaal niet. Ik vind Angela nog net zo leuk als in het eerste boek, en ik weet eigenlijk niet goed waarom. Misschien zou het boek niet eens zo leuk zijn als Angela geen kluns was, want dan was de hele charme van het verhaal weggevallen. Het enige nadeel aan de personages vond ik Alex’ ex, die was veel te cliché en dat viel me echt vies tegen.

Deze boeken hebben zeker wel wat mindere punten, maar eigenlijk komen ze bij mij overal mee weg. Het voelt een beetje als lievelingetjes in de klas: ja ze doen iets fout, maar ach, dat zien we wel door de vingers. De personages zijn hartverwarmend en het boek geeft me zo’n vrolijk en goed gevoel als ik ze lees, dat ik niet anders kan dan deze weer 5 sterren te geven!