Recensie – Het Huwelijkscontract

Recensie – Het HuwelijkscontractHet huwelijkscontract by Jennifer Probst, Ineke de Groot
Published by Boekerij on February 1th 2013
Pages: 272

Alexa McKenzie is impulsief, runt een boekwinkeltje, heeft het helemaal gehad met mannen én heeft snel geld nodig om haar ouderlijk huis te redden. Ze kan in haar wanhoop niet vermoeden dat de broer van haar beste vriendin haar redder zal worden. Tegenwoordig is hij een machtig zakenman, maar ooit was hij de jongen die haar hart brak. Miljonair Nicholas Ryan gelooft niet in het huwelijk, maar om zijn vaders bedrijf te kunnen erven moet hij trouwen. Wanneer hij ontdekt dat de jeugdvriendin van zijn zus in financiële moeilijkheden zit, doet hij haar een gewaagd aanbod: een huwelijkscontract met een aantal strikte regels. Geen gedoe. Alles zakelijk houden. Niet verliefd worden. Het is maar voor een jaar, dus het kan voor beiden niet moeilijk zijn zich aan de regels te houden. Toch? Het huwelijkscontract is een heerlijk romantisch en opwindend verhaal waarin de seksuele spanning van de pagina's spat. Laat je meeslepen door Alexa en Nicholas en hun onweerstaanbare aantrekkingskracht tot elkaar.

Dit boek kwam mijn leven binnen als een enorme verrassing: het was volgens mij de eerste chicklit die ik heb gelezen (of althans, de eerste waar ik er bewust van was dat het een chicklit was). Ik weet in ieder geval nu wel dat de luchtige schrijfstijl me erg goed aanstaat en ook het onderwerp staat me goed, maar oh oh oh, wat was dit een ‘stout boek’!

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: dit was echt een vreselijk ‘fout boek’! De scènes waarin Alexa en Nick de aantrekking voor elkaar proberen te onderdrukken zijn op zijn zachtst gezegd uitdagend en tot in de kleine details beschreven. Het wordt verteld op een manier waarop ik niet eens dúrf te denken, wat toch wel erg bijzonder is. De seks spat van de bladzijden af, maar wel op een milde manier, waardoor dit boek enorm geschikt is voor de lezer boven de zestien jaar, die net begint met fantaseren over dit soort onderwerpen.

Natuurlijk is het wel allemaal perfect in elkaar gezet. Het is (zoals veel chicklits) echt een happy end verhaal, wat ik enigszins ook wel jammer vindt. Ik zou dan liever willen lezen dat Alexa zo hunkert naar de aandacht van Nick, en als ze deze dan van hem krijgt in bed, blijkt hij heel slecht te zijn of iets dergelijks. Iets meer originaliteit in de verhaallijn zou mooier geweest zijn.

Ik heb echt wel genoten van dit boek. Op sommige momenten lachte ik zelfs hardop en op andere momenten was ik weer enorm aan het blozen. Hoe dan ook, dit boek doet echt iets met je kijk op de liefde. Het laat je zien dat het soms nog wel goed kan gaan, dat er nog wonderen bestaan. Al is dit natuurlijk ook verzonnen. Maar toch.

Een aanrader voor de echte liefdelezer.