Recensie – Gonna Catch Pikachu

Gonna Catch Pikachu

Lily Frank

Polder Publishers

september 2016

67 bladzijden

goodreads_icon_1000x1000-cf46cafc8bd1a9a58b2980c07c96ecd5

Jen wil het liefst diep wegkruipen onder een steen als een onbekende man in een Pikachu-pak haar vreselijk voor paal zet bij de man waar ze verliefd op is. Kort daarna haalt haar beste vriendin haar over om samen Pokémon Go te gaan spelen. Jen is niet meteen laaiend enthousiast, maar krijgt al snel de smaak te pakken. Bij een Pokéstop ontmoet ze Victor. Ze voelt een leuke klik met hem, maar helaas blijft het Pikachu-incident haar achtervolgen…

In het liefdesspel draait het niet om ‘Gonna catch ‘m all’.
Daar gaat het erom alleen die ene juiste te vangen.

Voor de lezer: dit verhaal is niet geschikt voor kinderen.

Ik mocht dit hele dunne boekje lezen en recenseren voor de schrijfster, Lily Frank. Dit vond ik echt supertof, want ik ben altijd erg blij met auteurs uit ons eigen landje en buurlandje! Het concept van het verhaal is heel tof. Heel erg modern, met het spel Pokémon Go in de hoofdrol. Dit speelt natuurlijk vrijwel iedereen op dit moment (ik niet, maar dat geeft niet, ik kijk liever de serie opnieuw)!

Ik vind het altijd wel lastig om een kort verhaal te recenseren, want er valt soms weinig over te zeggen. Er zijn niet genoeg bladzijdes om echte character-development of worldbuilding te creëren, het is meer een verhaaltje tussendoor. Ook in dit verhaal zijn deze aspecten niet aan de orde. De karakters blijven hetzelfde, al komt Jen wel tot nieuwe conclusies aan het einde van het verhaal. Het speelt zich af in onze tijd, dus echte worldbuilding was in dit geval gelukkig ook niet nodig.

Het verhaal leest heel vlot weg en het is een heel lief en schattig verhaal, met een pikant randje eraan. Dat is het beste punt uit het boek, want het blijft gewoon leuk om te lezen. Het is niet zoetsappig of juist extreem erotisch, het is een mooie mix en daar houd ik wel van! En daarnaast zijn de personages realistisch en écht, waardoor je het begrijpt. Je voelt gewoon mee met Jen, je snapt haar!

Ik vond dit boek zeker leuk om te lezen, al ben ik nog niet zo thuis in de korte verhalen. Dit boekje lees je in een zucht uit en ik denk dat het voor iedereen gewoon leuk is om te lezen, misschien voor dames leuker dan voor heren, maar dat is natuurlijk geen vereiste. Ik hoop wel meer te lezen van Lily Frank (of haar echte naam, want dit is een pseudoniem), want ze schrijft heerlijk. Go Lily!

4 sterren