Geen categorie

Recensie – Faking It

Recensie – Faking ItFaking It by Cora Carmack
Published by Q on November 3rd 2015
Pages: 296

Max heeft een probleempje. Haar ouders willen langskomen en verwachten de ideale schoonzoon te ontmoeten, niet haar ietwat ruige vriendje die in een band speelt en een grote tattoo in zijn nek heeft. Ze vreest dat haar ouders gaan ontdekken dat ze al een tijdje niet meer eerlijk is geweest en hun financiële steun zullen intrekken. Maar dan ontmoet ze Cade.Cade is net naar Philadelphia verhuisd en probeert zijn acteercarrière van de grond te krijgen. Max krijgt Cade zo ver dat hij zolang haar ouders in de stad zijn zal doen of hij haar vriendje is. Alleen hadden ze er geen moment op gerekend dat Cade haar ouders met zijn charme en zijn acteertalent zo volledig voor zich zou innemen! Nu willen ze absoluut dat hij met kerst komt logeren. En hoe langer ze doen alsof, des te echter het allemaal lijkt…

Laat ik meteen met de deur in huis vallen: in het vorige deel vond ik Cade echt stom. Hij kwam niet vaak voor in het vorige boek, maar elke keer wilde ik hem ook zo snel mogelijk weer laten verdwijnen. Maar toen ik dit boek startte, was ik al heel snel over de streep getrokken. Ik herkende NIETS meer van de oude Cade, behalve zijn gedachten aan Bliss, het was een hele nieuwe jongen geworden. Dat was nog eens een leuke verrassing!

Ik vond Max een heel leuk personage. Ze is stoer en cool, maar als je vanuit haar perspectief leest, vergeet je haar stoere uiterlijk bijna. Ik kon me goed identificeren met haar, ze had een fijne ‘denkstem’, als je begrijpt wat ik bedoel. Het enige waar ik me soms aan stoorde, was hoe erg ze haar ouders verafschuwde. Natuurlijk heeft dit zijn redenen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik me ooit zo zou voelen tegenover mijn ouders. Dat vond ik soms een beetje lastig.

Natuurlijk is het hele concept hilarisch. Max heeft een nep-vriendje nodig, Cade speelt dat wel even en hij is GOED. Max’ ouders zijn meteen verliefd op hem. Maar Max heeft een echte relatie, dus ze wil doen alsof ze het uitmaakt met Cade. Maar wil ze dit eigenlijk wel echt? Ik vond de spanning tussen Cade en Max heel erg tof om te lezen. Carmack laat je echt voelen hoe het is om in een stiekeme, ontkennende fase van verliefdheid te zijn.

Ook hier was de setting weer erg tof gedaan. Max is een (hele goede) zangeres in een band en Cade is natuurlijk acteur, maar hij studeert aan zijn master. Het is gewoon erg leuk hoe de schrijfster de sfeer van bijvoorbeeld de nachtclub waar Max optreedt laat voelen. We kunnen Cora Carmack ondertussen wel de koningin van de sfeerbeschrijving noemen als het aan mij ligt, dit kan ze zo goed. Je voelt je helemaal op je gemak bij haar boeken, alles klopt gewoon.

Deel twee uit de reeks is weer een vlot geschreven verhaal met geweldige humor en een feelgood-ending. Het is weer een luchtig verhaal, zonder erg veel diepgang, maar ach. Je bent in ieder geval een aantal lach-uren verder en wie wordt daar niet beter van?