Recensie – De Prinses

Recensie – De PrinsesDe Prinses by Kiera Cass
Published by Van Goor on juni 2015
Pages: 288
Koop bij Bol.comKoop bij BrunaKoop bij Book Depository

Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.

Ik las De Selectie en zijn twee vervolgdelen in no-time uit. Echt, ik vloog er doorheen, zonder enig besef van tijd. Maar echt goede boeken vond ik het niet altijd. Ik miste veel diepgang in de personages en het plot, al was het wel origineel bedacht. Maar toen Kiera Cass nog twee delen publiceerde over een nieuw personage, wilde ik het toch wel graag proberen.

Ik begon het boek sceptisch. Ik hoorde heel veel slechte berichten, over hoe irritant Eadlyn (hoe spreek ik dit uit, trouwens?) is en hoeveel we wel weer niet misten in het verhaal. Maar ik kon het toch niet laten om het te proberen en zelf te ondervinden. Al snel bleek dat ik niet geheel onterecht sceptisch was, want ik vond Eadlyn een puberaal, verwend nest (zo luidt mijn Goodreads-update op 39%).

De bijpersonages in het boek zijn wel heel erg leuk. De familie van Eadlyn zijn stuk voor stuk bijzonder en ook de leden van De Selectie hebben allemaal wel iets charmants. Ik heb wel zo mijn voorkeur, hoor… Het is alleen zo verrekte jammer dat Eadlyn er niets van ziet, door dat megagrote bord voor haar kop.

Het verhaal is absoluut net zo verslavend als de vorige drie delen in de serie en dat redt het van de afgrond. Want was dit boek ook nog langzamer geweest, dan had het amper sterren gekregen van mij. Maar op welke manier dan ook zorgt Kiera Cass er altijd voor dat je door wil lezen en wil weten wat er hierna gaat gebeuren. Dit blijft wel het authentieke van deze reeks, denk ik.

Het einde maakt het verhaal ook nog net wat beter, want ik denk dat niemand dit ziet aankomen. Heerlijk, van die onverwachte wendingen, en vooral als ik weet dat ik het volgende deel al snel kan lezen! Heel erg goed!

Dit boek is verder niet heel goed, zeker de eerste helft van het verhaal vond ik bagger. Echt heel erg jammer, want met een beter uitgewerkt plot en een iets realistischer personage zou het al een stuk beter zijn. Gelukkig trok het boek wel bij en door het verslavende aspect en het superspannende einde geef ik dit boek toch nog een krappe vier sterren. Maar dan heb je heel veel geluk, Kiera Cass, dus ik verwacht heel veel meer in het volgende boek!