Recensie – De Huwelijkskans

Recensie – De HuwelijkskansDe Huwelijkskans by Jennifer Probst, Ineke de Groot
Published by Boekerij on April 13th 2013
Pages: 256

Op heterdaad betrapt... Carina Conte is al sinds haar tienerjaren hevig verliefd op Max Gray, de beste vriend van haar broer Michael. Inmiddels heeft ze haar MBA gehaald en werkt ze voor Michaels nieuwe bedrijf, een snelgroeiend bankimperium. Maar sommige dingen veranderen nooit: haar traditionele familie behandelt haar nog steeds als een klein meisje. Met drie succesvolle en waanzinnig aantrekkelijke broers en zussen boven haar wordt zij nog altijd gezien als het lelijke eendje. En Max, de nieuwe directeur van de bank, merkt haar na al die jaren nog steeds nauwelijks op. Max weet dat Carina verboden terrein voor hem is. Maar zijn lust wint het van zijn verstand en op een conferentie beleven ze een spannende onenightstand. Mevrouw Conte, haar moeder, betrapt hen echter, en volgens de traditionele Italiaanse familiecode moeten ze trouwen. Max is doodongelukkig en Carina is furieus door dit gedwongen huwelijk. Maar Max weet nog niet wat woede kan losmaken in een vrouw.

Deel drie van deze romantische serie gaat over Carina, het jongere zusje van Michael, de man die we al eerder zagen in boek één en twee. Ook Carina zelf kennen we al, toen ze in deel twee werd geintroduceerd met haar liefde voor de veel te oude Maximus Gray onlosmakelijk met haar verbonden. Maar Carina is nu ouder, wijzer, en er compleet van overtuigd dat ze Max links kan laten liggen en eindelijk verder kan gaan met haar leven. Tot ze gaat werken bij het bedrijf van haar broer en wordt ingewerkt door Max. Dit gaat een tijdje goed, tot ze door hem ook wordt ingewerkt op een ander gebied dan alleen werk…

De cover vind ik weer prachtig. Ik moet zeggen dat deze covers zo zorgvuldig zijn gekozen, ze zijn sexy, verleidend, maar laten niet teveel zien en de kleuren zijn zacht en romantisch. Echt perfect voor het boek!

Ik heb de eerste delen van de serie met plezier gelezen. Aan het begin moest ik erg wennen, maar na drie boeken ben je er wel aan gewend en gaat het heel goed. Het nadeel is dat het na drie boeken wel enorm voorspelbaar is. Dat vond ik aan het begin al, maar de verhalen zijn in theorie precies hetzelfde. Een vrouw, een man, enorme aantrekkingskracht die uitmondt in iets moois, maar eerst wordt hun prille relatie op de proef gesteld om het nog even spannend te maken. Ja, het is overduidelijk hoe dit boek af zal lopen en waarschijnlijk ook deel vier. Ik had zelf wel wat meer verschillen willen zien in deze serie.

En de seksscènes vind ik nogsteeds wel behoorlijk heftig. Ik ben natuurlijk nog maar 16 jaartjes jong en ik moet zeggen dat er stiekem wel een wereld voor me opengaat. Het wordt behoorlijk gedetailleerd beschreven en het lijkt net of je er zelf bij bent, wat natuurlijk wel duidt op enorm goed schrijfwerk. Alleen soms gaat het me iets te ver, maar misschien ben ik wel iets te preuts hiervoor.

Ik vond in dit boek wel heel gaaf hoe Carina omschreven werd. Ze vindt zichzelf te dik, is onzeker over haar lichaam, maar Max laat haar als het mooiste meisje op aarde voelen. Ik denk dat dit ook behoorlijk goed is voor meiden met een maatje meer (zoals ik), al is Carina natuurlijk totaal niet dik. Ze heeft gewoon vormen, maar zal toch nog in maatje M passen hoor.

Het leuke aan dit verhaal (ten opzichte van de andere delen) is de setting. Het speelt zich af in Italië (de flashbacks), in de stad waar Michael zijn bedrijf heeft opgestart (waar ik de plaats niet precies meer van weet, misschien wordt het niet eens genoemd) én in Las Vegas (waar echt een wereld voor Carina opengaat). Er wordt in Las Vegas bijvoorbeeld gesproken over de manier hoe ze daar Italië nabootsen, wat volgens hen niet erg goed gelukt is. Dit soort kleine details doen het hem voor mij.

Het einde was, zoals ik al zei, een beetje teleurstellend, omdat ik al wist hoe het af zou lopen. Al moet ik wel zeggen dat je dit boek altijd met een big smile dichtklapt, omdat het altijd goed afloopt.

Dit boek leest lekker weg, maar als je deel 1 en 2 al hebt gelezen, is het misschien niet meer zo bijzonder. Toch ben ik zelf altijd betoverd door de schrijfstijl van Probst, dus ik ga denk ik deel 4 nog wel lezen. Doordat dit romantische, bijna erotische verhaal gecombineerd is met een chicklit-achtige rode draad, maakt het voor mij dat ik het bijzonder vindt, anders dan de rest. Dus ik zou deze serie zeker aanraden aan mensen die niet vies zijn van iets te veel seksuele details in een boek, want oh, wat is dit boek fout!