Recensie – De Huwelijksdeal

Recensie – De HuwelijksdealDe Huwelijksdeal by Jennifer Probst
Published by Boekerij on September 13th 2013
Pages: 336

Als er een miljoenendeal op het spel staat, doet liefde er dan nog toe? Julietta Conte is de zakelijke van vier zussen, en daarmee de enige die het familie-imperium van hun vader kan overnemen.Ze verliest zich dan ook volledig in haar carrière. Als de aantrekkelijke Sawyer Wells haar een intrigerend voorstel doet dat de familiezaak tot een groot succes kan maken, blijft Julietta op haar hoede. Sawyer lijkt op meer uit te zijn dan alleen zaken, maar het kost haar steeds meer moeite hem te weerstaan.Sawyer is vastbesloten de begeerlijke maar afstandelijke Julietta te laten ontdooien en te zien of ze inderdaad zo gepassioneerd is als hij vermoedt

Het prachtige slotdeel van de Getrouwd Met Een Miljonair-serie! Ik moet zeggen dat ik het lezen van dit boek heel lang heb uitgesteld. Waarom? Geen idee. De eerste drie boeken las ik dan misschien erg snel, maar echt bijzonder vond ik ze niet. Wel grappig, ja. Maar voorspelbaar. Misschien was ik de voorspelbaarheid van de serie een beetje beu? Of misschien was ik het onbewust even zat om maar te lezen over klef gedoe? Ik weet het niet.

Achteraf ben ik heel blij dat ik dit boek heb gelezen. Ik vond Julietta en Sawyer best wel leuke personages. Ze zijn beiden erg koppig en dat klikt juist heel leuk in dit soort boeken. Zoals bij de andere drie boeken draaien ze wel behoorlijk om elkaar heen en dat is soms wat lastig. Je hebt het gevoel dat je ze door de pagina’s heen wil schreeuwen dat ze niet zo stom moeten doen en gewoon met elkaar naar bed moeten gaan en dan is het klaar. Nou, niet klaar, maar je snapt mijn punt.

De pikante scènes zijn dit boek een level-up gegaan: het heeft iets meer weg van Vijftig Tinten Grijs, in plaats van het ‘lieve gedoe’ uit de vorige drie boeken. Het is wat, ehm, spannender. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je van houdt, maar het gaat gelukkig niet zo ver als Mr. Grey. Dit is goed te lezen, ook voor iemand die niet vaak erotiek leest.

Probst schrijft vlot en het boek is niet erg dik, dus je leest er in een rap tempo doorheen. Voor mij was het ook een ‘tussendoor boekje’, gewoon even verstand op nul en doorlezen. Het is luchtige kost en je weet onderhand al hoe het afloopt, dus zelfs daar hoef je niet over na te denken.

Ik moet zeggen dat ik geen héle grote fan ben van erotische romans, ook niet deze erotische young adult. Maar heel erg vind ik het ook niet, zo lang er maar een goed verhaal achter zit. Dat is precies wat deze reeks sterk maakt: het verhaal erachter is mooi. Je leert de personages kennen alsof het je vrienden worden en je wordt de wereld van de familie Conte ingesleurd en je bent nooit meer alleen.

Ook al is het misschien wat voorspelbaar en heeft het wat weg van een happily-ever-after-idee, dan nog is het wel heel vermakelijk voor tussendoor en ik denk dat dit een mooie serie is om uit te proberen of je erotische boeken leuk vindt of niet.