Recensie – Voor Altijd Geliefd

Recensie – Voor Altijd GeliefdVoor altijd geliefd by M.S. Force, Marie Force
Published by Boekerij on November 21st 2016
Pages: 319

De jonge onderwijzeres Natalie Bryant heeft na een nare ervaring gezworen zich nooit meer zomaar aan een man te geven. De wereldberoemde filmster Flynn Godfrey gelooft na een mislukt huwelijk alleen nog in lichamelijke liefde. Totaal verschillend en totaal beschadigd: tussen deze twee mensen kan het nooit wat worden… Of toch wel?
*
Vanaf hun eerste ontmoeting was Flynn al gefascineerd door Natalie. Hij heeft zich aangepast aan haar verlangens en zichzelf veranderd in de man die zij nodig heeft. Maar hij heeft ook een duistere, ruwe kant. Om haar de echte, romantische liefde te kunnen geven die ze zo verdient, moet hij die onderdrukken. En al wil hij dat offer graag brengen voor Natalie, het is de vraag of hij het volhoudt.
Natalie houdt van Flynn, zo veel als ze nog nooit van iemand heeft gehouden. Maar ze voelt dat er iets ontbreekt, dat hij iets voor haar achterhoudt. En als ze uiteindelijk uitvindt wat het missende puzzelstukje is, is ze te geschokt om nog met hem verder te kunnen.

Ik las Voor Altijd Gezien al in de zomer van 2016 en zoals je in de recensie kunt lezen, was ik enorm verrast door dit boek. Nu, bij deel twee, had ik misschien niet meer dat verrassingsaspect (ik wist immers de echte kant van Flynn al), dus het was de vraag of dit boek me net zo wist te pakken als het eerste deel. En jep: dat gebeurde.

Ik zal niet te veel uitweiden over wat er in dit deel gebeurt, mocht je deel één nog niet hebben gelezen (en dan hoop ik dat je de omschrijving van dit boek ook nog niet gelezen hebt…). De boeken volgen Natalie en Flynn, een meisje dat het liefst uit de spotlights wil blijven en een wereldberoemde acteur/regisseur. Een ongewone combi, maar niets blijkt minder waar. Bij elkaar vinden ze iets waarvan ze niet wisten dat ze het konden vinden: echte liefde.

Op sommige momenten kon ik er niet omheen: ik moest mijn vraagtekens zetten bij de gebeurtenissen in dit boek. Ik ben gek op romantische boeken, maar het gaat me vaak véél te snel. Ik snap best dat je verliefd kan worden in een paar dagen, dat wil ik best accepteren. Maar in dit boek (en ook in nog véle andere romans) gaat het een stapje verder: drastische keuzes binnen een paar weken. Het voegt een extra dimensie toe aan het boek, dat zeker, maar ik ben het er niet altijd mee eens.

Dit boek moet je ook vooral niet oppakken als je bang bent voor expliciete scènes. Waarschijnlijk had je dit al door na de vorige recensie, maar ik dacht: ik meld het toch nog een keer. Niets wordt geheimgehouden in dit boek en daar moet je maar net van houden. Ik kan dit genre op z’n tijd best waarderen, dus ik vond het prima. Marie Force weet het wel realistisch te houden en schrijft fijn, dus zelfs als je dit soort scènes niet gewend bent, dan zal Marie je er wel doorheen helpen.

Ik vind het verhaal rondom Nat en Flynn heerlijk. Het is niet altijd even reëel, soms zelfs een beetje ongeloofwaardig, maar hey: het is fantastisch. Willen we onszelf allemaal niet eventjes onderdompelen in een perfecte relatie van een koppel wat aan de buitenkant perfect lijkt, maar van binnen eigenlijk helemaal overhoop ligt? Het mooiste aan deze reeks is dat wat er ook gebeurt, de liefde overwint het wel. Is dat geen mooi idee om de dag mee te beginnen of te eindigen? Ik vind van wel! <3